Studiranje u inozemstvu - moje iskustvo, 2. dio

19:32:00







Napokon je osvanuo i drugi dio ove, prilično popularne serije postova. :D







Pozdrav svima! :)

Iako sam po pregledima i komentarima na prvom djelu ovog posta vidjela da vam se dopada, na žalost nisam prije našla vremena da natipkam nastavak. Ali evo ga, stigao je. :) Dakle, ako još niste upućene u cijelu priču, ovdje vam je link na prvi dio - link. A ukoliko vam se neda toliko čitati, ukratko - studiram na Karl Franzens univerzitetu u Grazu, trenutno završavam prvi semestar. U ovom ću se djelu više koncentrirati na neke usputne stvari, tipa traženje stana i slično, dok tehničke podatke oko samog upisa možete pronaći na linku.


Dakle, nakon što sam se uspješno upisala na fakultet, krenula je prava zabava - potraga za smještajem. Na ulici baš nisam mogla živjeti, jel, pa sam se odlučila za stan. Ako se pitate, zašto se nisam odlučila za studentski dom - pa, prvenstveno zbog toga što su cijene stanova (točnije sobe u stanu, koji dijelite s cimerima) prilično slične onima u studentskom domu, s tim da u domu postoji mogućnost da sobu dijelite s nekim, zajedničke kuhinje/kupaonice, ima nekih strožih pravila i slično... E da, i za dom se treba dosta prije prijaviti ako želite dobiti mjesto, što nema puno smisla ako do mjesec dana prije početka semestra ni ne znate jeste li ili niste ste upisani na faks. Tako sam se ja odlučila za stan.

 Ima puno internetskih stranica koje nude mogućnost potrage za stanom u određenom gradu, i pregledala sam ih stvarno dosta, ali sam na kraju odlučila stan naći preko facebooka. Da, da preko facebooka, točnije, preko facebook grupa za potragu stanova. Za Graz su to ova, ova, ova i ova grupa, a vjerujem da ih ima za svaki grad, samo treba pretražiti. Tu se obično i nude sobe, kako sam ja i htjela.  Poslala sam stvarno 50+ upita za stan, i dobila nekoliko odgovora. Neki su me ignorirali, negdje su sobe već bile zauzete, a bilo je čak i slobodnih soba. :D  I nakon što sam pregledala sve što se nudi, odlučila sam se za 4 stana koja sam onda pogledala u jednom danu ( moji su me moglu dovesti samo na jedan dan, tako da nisam imala puno vremena za razgledavanje). Savjetujem vam da prilikom potrage za stanom svakako sa sobom povedete još nekoga, jer nikad ne znate kakav vam čudak može otvoriti vrata....

Uglavnom, od ta četiri stana, dva su dolazila u obzir, od ova druga dva, jedan je bio stan koji bi djelila s petero cimera, imali su malu kuhinju, bez dnevnog boravka, što mi je bilo totalno bez veze, a i sve je bilo nekako usko. :S Drugi je pak stan bio starogradnja, i iako je izvana izgledao super, unutra je bio prilično neuredan i oskudno uređen. Kod potrage za stanom nemojte pristajati na nekakve kompromise - ipak ćete vi biti ti, koji plaćaju stanarinu i koji će tu živjeti. Na kraju sam se odlučila za lijepi stan od 65 kvadrata, nedaleko od centra grada. Sama stanarina je 266€ + 25€  mjesečno za osiguranje i televiziju (imamo kabelsku pa zato...) + nekih 60-70 € svakih 4 mjeseca za struju. Ako to sve zbrojimo i podijelimo na jedan mjesec, dobivamo ukupnu stanarinu od 310 €, Nisam sigurna kolike su točno cijene soba u Zagrebu, vjerujem da nisu toooliko niže od ovoga. Mislim, vi uvijek možete naći i skuplji i jeftiniiji stan, samo ako dovoljno tražite. :) Meni se ovaj dopao pa smo ga odlučili uzeti.


Moj bajk je ovakav nekakav :D - link

Što se tiče prijevoza, možete birati između javnog prijevoza, bicikla i auta. U zimskim sam mjesecima koristila javni prijevoz (postoji posebna karta s popustom za studente), uzela sam kartu koja vrijedi četiri mjeseca. Veze su prilično dobre. Sada, kad je toplije svugdje idem biciklom. Ako ste u mogućnosti, svakako si ili dovezite  bicikl od kuće ili kupite ovdje novi, tako ste definitivno najmobliniji, ako je to uopće riječ. Auto vam ne bih preporučila, jer su gužve, i trebat će vam sigurno više vremena nego biciklom.

Nadalje, pošto je život ovdje malo skuplji nego u Hrvatskoj (makar, sve ovisi o tome kako se organizirate), odučila sam potražiti posao kako bi malo pomogla roditeljima. Prijavila sam se ovdje, agencija se zove pi-five, i oni su mi nakon nekoliko tjedana poslali ponudu za posao. To su obično neki poslovi promocije, konkretno ja sam radila promociju za Libratone zvučnike i Maestrani čokoladu, dijelila sam neke letke... Plača je dobra, dobijete 9-12€ po satu, - 20% PDVa. Osim toga, radim i ketering za jednu mesnicu i također se može fino zaraditi. Problem je jedino što to nisu neki redoviti poslovi, tipa da svaki tjedan imate neki poslić, nego ono, po potrebi. Makar meni to i odgovara jer sam na taj način prilično fleksibilna. :D

Graz je inače "manji" grad, ima otprilike 250.000 stanovnika, ali zaista ima sve što vam treba. I shopping centre i knjižnice, i muzeje, i kazališta, i kino (koje je vraški skupo, al ajd' - primjera radi, kartu za običan film, platila sam oko 10 €, nije bila ni premijera ni ništa, žali Bože para... ) i super gradski park koji je ogroman, i odlična faks na kojem obožavam studirati. Definitivno nisam požalila svoju odluku da dođem ovamo, a i vama savjetujem da se odvažite i da iskoristite svoj puni potencijal! Studiranje u inozemstvu je stvarno divno iskustvo, i mislim da bi svatko, bar na jedan semestar, trebao vidjeti kako je studirati u nekoj drugoj državi. ;)

FAQ o studiranju u Grazu možete naći ovdje.

Jeste li razmišljali o studiranju u inozemstvu;
ili možda već imate nekog iskustva?

Pišite mi u komentare. :D


Do čitanja,

You Might Also Like

3 komentari

  1. Nisam razmišljala o studiranju vani, problem mi je otići i kod nas studirati u neki grad koji je više od sat vremena udaljen od moje kuće :3 :D Ionako je moj voz za studiranje završio :D Drago mi je da nisi požalila svoju odluku i nadam se da ćeš imati koristi i veće šanse jednog dana dok završiš školovanje. :) Btw, super post. :))

    OdgovoriIzbriši
  2. Anonimno1/24/2020

    Nikol, jesi završila faks u Grazu i kako se nastavilo s tobom do ovog day x..? Super si napisala, a ja žalim kako više nemam što čitati��

    OdgovoriIzbriši

Subscribe